یك‌هزار ایستگاه مطالعه در كشور ایجاد می‌شود
نوشته شده توسط : iyem

'سید جواد سادات‌فاطمی' روز پنجشنبه در حاشیه مراسم معارفه مدیركل جدید كتابخانه‌های عمومی گیلان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در رشت افزود: برای راه‌اندازی ایستگاه‌های یادشده 500 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی اظهار كرد: این اقدام با هدف دسترسی آسان برای مطالعه و گسترش فرهنگ كتابخوانی در جامعه صورت می گیرد.

معاون امور استان‌ها ، مجلس و مشاركت‌های نهاد كتابخانه‌های عمومی ادامه داد: بر اساس این طرح، فضایی برای مطالعه تعریف خواهد شد و در هر ایستگاه 15عنوان كتاب شامل رده كودكان و نوجوانان، جوانان و عمومی برای مطالعه به افراد ارایه می شود.

سادات فاطمی سرانه فعلی فضای كتابخانه‌ای كشور را برای هر یكصد نفر دو مترمربع عنوان و خاطرنشان كرد: این فضا قطعاً كافی نیست و در تلاش هستیم تا سرانه فضای كتابخانه‌ای را به هشت متر مربع ارتقا دهیم.

وی درباره ساخت كتابخانه های عمومی كشور نیز گفت: امسال در مجلس شورای اسلامی مصوبه‌ای داشتیم كه برای ساخت كتابخانه های روستایی از بودجه ملی كمك گرفته شود اما برای ساخت كتابخانه های عمومی بایستی از منابع استانی اقدام شود.

معاون امور استان‌ها ، مجلس و مشاركت‌های نهاد كتابخانه‌های عمومی اضافه كرد: همه مدیران در كشور در تلاش هستند كه میانگین سرای فضای كتابخانه ای استان خویش را گسترش دهند و در این راستا استان یزد از مرز شش متر مربع گذشته است.

بر اساس آ»ارهای موجود، دو هزار و 800 كتابخانه عمومی در كشور فعال است. ك/3

1881/695/508





:: برچسب‌ها: خانه , سقوط , گربه ,
:: بازدید از این مطلب : 377
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: